Translate

onsdag 25 januari 2012

Här är jag igen ;-)


Vem är jag då? Just nu alltså! 
I går när jag startade det här bloggprojektet så var det mer en ingivelse att skriva på "mitt livs novell" ungefär. Jag har länge velat få ner mina tankar i ord på papper, eller nu i den tid vi lever, på datorskärmen. Kanske det kan roa någon samtidigt som jag får en form av tillfredsställelse, ett slags själens orgasm kanske. Själen mår ju bra av att tömma ur sig.

Jobbar som lärare och har tappat rösten, mer eller mindre borta är den. Behöver ju mitt instrument när jag har undervisning även om eleverna nog skulle vilja ha mig tyst, haha. "Du pratar ju hela tiden..." har man ju fått höra mer än en gång. Men så är det när man gillar sitt jobb, eller hur. 

Det gör jag verkligen, gillar mitt jobb alltså. Kämpade mycket för att komma dit, till lärarexamen. Mot många odds kan man väl säga. Småbarn, dagbarn, Komvux på kvällen, gubben är ofta borta och huset är knappt färdigt. Därtill måste man jobba med att elda i pannan för både värme och varmvatten.

Lärarstudierna kom som en mellantid, en slutgiltig prövning av väldigt konstiga ekonomiska förhållanden, småbarnen hade helt plötsligt blivit rätt stora med de bekymmer och glädjeämnen som kommer med det. Förlåt! glädjen var ju först och störst, faktiskt. Att vi klarade oss! Så här efteråt så fattar jag inte hur vi orkade men det gjorde vi då. Det satte sina spår, efter studier och ett nytt husombygge så tog ju det då inte lång tid, jaja bara ca tio år till, innan denna damen tog på sig kappan och vinkade av mannen. Haha och han vinkade av henne.  

Så just nu är jag en kvinna på G. Har börjat nosa på ett nytt förhållande men vet inte om jag är klar för det. Herrenada! jag har ju nyss flyttat hemifrån!

Kanske blir det mer i dag, det är så mycket jag vill ha ur mig.............vi får se =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar