Translate

tisdag 31 januari 2012

ett glas vitt mitt i veckan ;-)

Jaha så har exet åkt vidare. Så skönt att vi kan prata med varandra även om vi har svårt att förstå hur den andre tänker och menar ibland. Var väl en anledning till att vi inte fortsatte, oförmåga att kommunicera...

Men han är i allafall konstruktiv och en bra mellanhand för mig och söta "dotera" eftersom hon och jag har väldigt svårt med kommunikationen. Kan kanske bero på att vi är lika??? Så anledningen till besöket handlade om, just det....Kommunikationsproblem.

Ett vanligt problem!
Det finns så många tror och trodde mellan människor, i stället för vet och veta säkert. Eller är det bara jag som tycker det!?

Man säger ett och så lyssnar andra bara till hälften.
Ett exempel är i dag på min lektion och jag har genomgång, en grabb är uppenbart ointresserad av min info, denne grabb får vara arbetsledare i sin grupp om fyra, lite lagom både hormonfattiga och -stinna
14-åringar. De var ovänner inom fem minuter för de kunde inte kommunicera med varandra och dessutom hade ingen lyssnat.

Känns igen så klart, de flesta tonåringar är världsmästare i att vara ointresserade i olika perioder, men åtminstone kommer det ofta ord ur deras mun när de talar med varandra, i stället för de gutturala ljud man som förälder ofta får höra.

Vad vill jag säga då!?

Det är viktigt att lyssna på varandra och se till att man förstår vad den andre säger, för det är så lätt att låta det gå rakt igenom och så tror man att man hört saker som passar ens egna idéer och syften.

Var jag inte lite vis nu? Gokväll i stugorna =)

Ja just det, vi åt go lax och fick ett glas gott vitt till den rökta läckerheten..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar