Translate

fredag 27 januari 2012

Fredag kväll

Ensam hemma med djuren. Hunden löper, det är ganska jobbigt faktiskt! Hon droppar överallt. Jag har heller inte hjärta att låta henne vara bara i t ex köket. Så svabben står framme och jag gör ett svep då och då. Det är mitt val! Jag gör det så gärna :) Så även om det är en jobbig situation har jag gjort om det till en om inte positiv så ok grej... Jag som energitjuv luras lite då kan jag tycka.

För övrigt skulle man kunna säga att det varit en händelserik dag trots att jag inte lämnat fastigheten. Det ena djuret som bor hos mig, ja det är ett fyrbent djur, hade ett fult ben i förmiddags. Man har ju lite erfarenhet även om ej veterinär, så strax före nu har jag hjälpt till med att ge penicilin. Min önskan är att vederbörande står upp om en stund när jag kommer dit igen... Dessa djur!

Hade en trevlig pratstund med fina grannen. Hon känner till Big Charming, fick veta en hel del där. Tur man inte föll värre än det blev, även om det var illa nog. Får nog göra ett eget kapitel om den historien.

Mitt i allt så får man sms som kan upplevas som att den man har som potentiell partner inte har en aning om vad som kan inkräkta på livets väg.

Slår dessutom på tv:n och får se en ung kvinna bindas på ett förnedrande sätt av medelålders man.

Lever jag för 40 000 år sen med neanderthalare?! Mig det är fel på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar