Translate

tisdag 26 juni 2012

...mycket på gång i skallen på Kvinnan denna tisdag.

I dag är Kvinnan ledig från nya jobbet. Ett otroligt viktigt jobb kan jag tycka, även om det känns lite ineffektivt.
Måste köpa Nutrilett eller dylikt, annars kommer de kilon som måste bort bli ännu fler och det funkar inte. Vi rör oss inte! Hinner inte förbränna!

Funderar mycket på yrkesval. Kan fortsätta som lärare, det blir 60% som tillsvidaretjänst men då gäller tio mil T o R om dagen, dessutom måste jag få tjänsten, den ligger ute nu.... Jag blir överstimulerad och slutkörd på energi....

Som pers ass känner jag mig redan understimulerad och lite värkbruten trots att det berikar på ett personligt sätt, fy hundan så svårt.

För övrigt är det en typisk sommardag, på två dygn har poolen blivit grön! glömt kolla kloret, pust och stön och undran om en tömning är nödvändig... Kanske det finns någon där ute som kan tipsa? behöver klippa gräs men det är lite roligt :) Vill slänga ut mina garderober och montera upp mina ny(-gamla) som är mycket fräschare. Kanske kan det otympliga jobbet "bryta upp" värken, har inga höbalar eller dylikt för det jobbet annars är det ett bra sätt att bekämpa värk och lossa på spänningar.

Hästakraken här bredvid är en av mina energikällor även om han ibland känns belastande. Det känns lite gott i hjärtat att visa upp en positiv utstrålning även om den är fyrbent och på en bild =)) 

Så du ser, det är mycket på gång i skallen på Kvinnan denna tisdag. Allsång i kväll, ska inte glömmas heller,

Puss och kram


1 kommentar: