Translate

fredag 29 juni 2012

Eller är det i själva verket så att Kvinnan tror hon är något.....?

Tänker på hur det känns när man inser att det pratas runt en och om en men inte till en.
Råkar ständigt ut för detta och då är det faktiskt inom den egna familjen, ur vilken Kvinnan är sprungen.

Ett exempel är att man får reda på av en vän att syrran diskuterat ens förehavande och tillkortakommande på Fb med ens (mina) egna vänner! men inte med mig.
Eller att den andra syrran ringer till den första syrran och talar om att den gemensamma modern är upprörd över något som sagts eller gjorts av den tredje syrran (mig Kvinnan).
I denna familjen anser alla sig vara raka och orädda för konflikter!!! ??? !!!!............
Den siste som får veta bekymret eller felet som begåtts är den som borde få veta det först.

Vad är det med människor egentligen?
Vad ska man göra åt det? Det hjälper inte att säga till. Det är prövat flera gånger.

Har funderat på varför det är så. Handlar det om osäkerhet kanske? Är ju inte bara kvinnan som drabbas av detta. Kan lika gärna vara så att telefonen går varm till mig för att diskutera moder eller syster.
- Säg det till henne, brukar svaret från min adress bli. Är trött på skitsnack!

Alltid moder, eller systrar. Fadern håller tyst. Han är en mespropp i det avseendet enligt min mening. Borde ryta till när de "egna" förtalas.

Att påpeka för någon att det aldrig är ok att diskutera en annan människas privatliv, då är man dum, "- var inte så helig", så är man osynlig ett tag.

Sen behöver någon råd i en fråga, då är man på topplistan igen. 

Har lust att säga upp bekantskapen, det är så trist, negativ energi.

Eller är det i själva verket så att Kvinnan tror hon är något.....?

6 kommentarer:

  1. Jag tror verkligen du är något! Varför pratas det annars? God helg!

    SvaraRadera
  2. Uj - de där lät inte kul:( men är de inte så att folk som pratar en massa om andra har stor brist på sysselsättning o en bra portion avundsjuka? De e min filosofi.

    Nä tacka vet jag rakhet o ärlighet.

    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Er båda för replik i positiv bemärkelse. Härlig helg önskas, själv ska hon jobba!

      Radera
  3. Oj, det där kunde lika gärna varit jag som skrivit. Känner igen mig precis. Fast i mitt fall har ursprungsfamiljen delats i två läger där det pratas en hel dom om och inte till. Tråkigt...

    Och det är klart att du är något, annars skulle det inte pratas. :)
    *KRAM*

    SvaraRadera
  4. Jag tror också det handlar om avundsjuka...! Hoppas jobbarhelgen gick bra:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara människor som ger respons! Klart man är skrämmande annars skulle det inte pratas... Personligen hoppas jag bara att de som kommer efter mig inte känner detsamma. Kramar till alla

      Radera