Translate

torsdag 31 maj 2012

Oönskade individer

Det är lite rörigt för Kvinnan.
Kärleken funkar inte,
varken åt det ena hållet (förhållandet)
eller det hållet som är önskat.
Fatta att en vuxen, utbildad modern människa/Kvinna
kan vara så såld på en person
som inte går att tämja.
Det går inte en dag utan att blicken och tanken
Oönskad =((
snurrar in sig i den grå kalufsen och pliriga blicken.
Det funkar inte, han vill inte ha min hund,
eller häst. Eller att kvinnan är relativt nyskild utan
fast jobb...sista tror jag bara...
"Nyutsläppta" personer är instabila, det tror jag
och det är en känslomässig säkerhetsrisk.

Samtidigt så finns en fantastisk människa som
inte vill annat än ha henne. Med hund och häst.
I gengäld ska det komma in två små lågstadiebarn
i kvinnans liv. Det vill hon inte ha. 
Men...
Hon är inte kär, det var pirrigt ett tag, men nu
vill hon ut. Han fattar inte det. Allt är ju perfekt.

Det skriker i kroppen,
- LÅT MIG FÅ LEVA SOM JAG VILL!!!!!!!
Denna Kvinna vill inte hamna i anpassningsläget igen.
Struntar i vad det kostar, om det blir dumma beslut.
Måste få känna att det är det egna beslutet,
och ta konsekvensen och lärdomen då också förstås.
Utan att någon står bredvid och småler...
Småle gärna, men med mig...........

Så det nya jobbet.
Personlig assistent.
Lönesänkning med nästan 8000!
Priset man får betala för att jobba inom sociala sektorn.
Lärare jobbar ihjäl sig, psykiskt alltså, och har på sitt sätt
dåligt betalt för det.
Personlig assistent ligger bland de lägst stående på lönelistan.
Ju längre in i människans sfär, desto sämre ranking.
Borde det inte vara tvärtom?

Känns som att de som är i behov av assistent är oviktiga, en belastning...
Så sa man i nazityskland. De körde runt med lastbilar och
gaspatroner...

Nuförtiden får de i behov av assistans åtminstone leva ett drägligt liv.......
.....så länge det finns folk som klarar att rätta munnen
efter den tunna plånboken.

Jag ser fram emot att få pröva :-)




5 kommentarer:

  1. Mycket jobbigt som händer runt dig just nu...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. jag förstår det där med att kärleken är svår, men det jag känner att det kan inte bli något istället för att vara ensam. Då får det hellre vara. Det ska kännas rätt från bådas håll och det tror jag är marigt ....

    Lycka till med allt som snurrar runt dig. Det är förskräckligt med lönen...usch. kram

    SvaraRadera
  3. Att få ta sina egna beslut och ta konsekvenserna därav är otroligt viktigt!

    Detta med löner, att jobba med människor är ju det som samhällets rankar lägst, borde verkligen vara tvärtom!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Pengar är inte allt. Däremot tror jag att det är viktigt att lita på sin egen känsla, det vill bli bra då. Tror jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ama, Marie-Louice, Cissa och Anna, tack för era tankar runt mitt snurriga liv. Jag tar till mig och jag tänker.............

      Radera