Translate

torsdag 19 april 2012

På vad beror livet?

Min väninna sedan ungefär 43 år sedan är ledsen.
Hennes mamma har lämnat jordelivet. Det var en mamma ut i fingerspetsarna.
Fanns ingen annanstans där man fick så många olika sorters kakor!!! på barnkalaset.
Hemmet där var ett hem fullt av ansvar, värme och trygghet.

Att få vara den man är, så viktigt! Ler för mig själv när tanken snuddar vid hur A ville att besöken skulle planeras. Samtidigt var gästfriheten stor.

Fick aldrig prata med A om hur hon såg på mig och mina behov av sannings- och trygghetskänsla. Vet bara att hur det kändes att vara en av...

Anledningen till att jag överhuvudtaget bryr mig eller tar upp det är att jag har en poäng. En viktig poäng!

När en person blir positivt bekräftad resulterar det i en kedjereaktion.
En vill visa sin bästa sida.
En vill få undanstökat det liv som är en negativ upplevelse.
Ett negativt liv kan bero på ignorans, men också på osäkerhet.
Ett liv ingen vill uppleva.... att inte få vara....

Alla har rätt att synas!

2 kommentarer:

  1. så vackert :)
    att få vara del och ta plats.
    ändå en självklarhet egentligen.
    kram från ett tveksamt dalsland//

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Varför tveksamt? Borde vara stensäkert ;-)

      Radera