Translate

torsdag 12 april 2012

Gummibenet är bästa valpen :)

Min "lilla" vovve har skenvalpat. Kan inte förstå hur detta kan ske gång på gång.
Eller jo, jag kan nog få ihop den faktiska verkligheten där hon tror att hon fått valpar.
Det har ju även kommit mjölk.

Denna unga "mamma" till gummiben och annat är så orolig att det inte är möjligt att vara ute.
Hon vill inte vara ute utan sina "valpar" och jag får inte vara tio meter bort.
Är "valparna" med ute så ska de gå in igen tycker hon. Ylar, piper och ska nästan sitta på mig.

Men... en människa, häst, katt (tror jag) måste ju i alla fall ha blivit befruktad en gång för att hamna i samma situation att vara skendräktig. Hunden behöver ju bara löpa....
Någon som har koll på detta? Man undrar ju!

För övrigt så är det en härlig vårdag med gödseldoft och traktorljud. I vanlig ordning så är jag desorienterad och har haft svårt med fokus. Så många saker man vill och behöver göra. Då blir Kvinnan så trött och energifattig att det skulle behövas en "igångsättare" på plats.

Undras tro när denna period i livet är över. Ska kanske lära sig att meditera. Hur det nu ska gå till, att fokusera på inget!!??

6 kommentarer:

  1. Gumman gumman, det kan vara bra att ha en röst att följa första gångerna man mediterar. Sök på mindfulnessmeditation och se om du hittar något. ... Det är nog det lättaste sättet. Har du läst inne hos mig under fliken meditation?

    Ja ja, jag tackar för ditt stöd i min dåliga dag i alla fall och jag har ingen erfarenhet av skendräktiga tikar. Har haft tik men aldrig varit med om... LIte charmigt men jag förstår ett visst problem.

    Vi sitter lite i samma båt, disorienterade med en önskan att vilja göra så mycket och inget blir gjort. Det spretar... hehehhe... kram kram kram

    SvaraRadera
  2. Har aldrig haft någon tik så där kan jag inte vara till någon hjälp.

    Men att energin sipprar iväg emellanåt känner man igen. Då gäller det att lyssna på signalerna och försöka att ta det lugnt ett tag.

    SvaraRadera
  3. Vi födde upp taxar när jag var liten men jag har aldrig varit med om att någon tik har varit skendräktig! Så knepigt det kan bli!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Men grattis till voffsingen då ;-)

    SvaraRadera
  5. En av mina hundar skenvalpade minst en gång o året. Pep, ynkade sig o läckte mjölk. Fick tips om att plocka bort "valparna" o gå långa, långa promenader. Jag körde slut på henne o valperiet avtog. Så fort jag sen såg tecken så var det intensiv motion som gällde. På med gympsskorna o lycka till :)

    SvaraRadera
  6. Marie-Louise & Anna: jag "hör" vad ni säger, ska kolla din flik M-L. Madlar: tack för tipset
    Ama och Cissa: om ni bara visste.........

    SvaraRadera