Translate

onsdag 12 september 2012

...det var inte självklart för mig :-(

Det som inte söndrar fullständigt stärker.... eller hur är det man säger!?

Har ikväll haft en "dialog?!" med vuxna dottern. Tror hon inte vill ha med mig att göra. Hon tycker att jag tänker på pengar bara. Klart jag gör om våra gemensamma intressen ägs av mig och den ekonomiska delen sköts av mig. Om det är jag som måste betal tusenlappar varje månad...

Mitt ärende är att om du har affärer med ditt barn, förhoppningsvis kan ni tala med varandra, se till att ni har någon form av avtal som dessutom görs när en tredje part är närvarande. Självklart för många, det var inte självklart för mig :-(

3 kommentarer:

  1. Usch då penning diskutioner är inte alltid så roligt eller hur. Hoppas det löser sig.
    Önskar dig en fin onsdag kram Maria

    SvaraRadera
  2. Man ska INTE ha affärer med släktingar överhuvudtaget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med Ama! Maria, jag hade en fin onsdag. Men hjärtat är trasigt och ibland önskar man sig att vara klok i alla fall en liten stund om dagen och framför allt när man kommunicerar med sina ungar...

      Radera