Translate

onsdag 15 augusti 2012

En Fegis?

Började skriva ett inlägg om hur illa det luktar i olika branscher som man varit i kontakt med men ångrade mig.
Lätt att ha åsikter men inte så vanligt att man vågar yttra sig runt dessa åsikter.
Också lätt att hamna lite i "kläm", det finns olika sätt att se på saker.
I dag känns det i alla fall som att jag blivit utnyttjad till att göra något som jag inte hade behövt.
Om jag kontrollerar hos organisationen kan det ju lätt bli obehagligt på jobbet. Dessutom kan jag skjuta hela skutan i sank, vem vinner på det. Om jag frågar min arbetsledare så är det självklart att uppgiften ska göras.
Även om det aldrig skulle funnits på kartan att uppdragsgivaren själv hade kunnat delta.

Vad jag blivit beordrad att göra som personlig assistent? Märka får, rensa ogräs och ytterligare annat mer lär det bli. Min brukare har bostaden i sina föräldrars fastighet...






1 kommentar:

  1. Hm, känns som konstiga arbetsuppgifter för en personlig assisten.

    SvaraRadera