Translate

tisdag 17 juli 2012

Nu ska i alla fall även den fula delen bli fin.

Så skönt att vara ledig!
Har ömsom sol och ömsom regn.
Som på de flesta ställen i vårt lilla långa land?!
Väl bara att gilla läget..........
Har bara en ledig dag, ingen semester...:((
Skulle behövt semester känner jag.

Började igår med att färdigställa förra sommarens projekt.
Ja, det var INTE meningen att göra det klart då.
Hade bestämt mig för halva rummet. Uterummet!
Målade en "må-bra-del" då. Det ser lite konstigt ut i den betraktarens öga
vilken kanske inte utan förklaring förstår hur det var tänkt ;-)
Jag vet hur det tänktes; ville känna att det gick att vara i utrymmet. Tittade enbart
åt fina hållet. Ett bra sätt faktiskt.

Nu ska i alla fall även den fula delen bli fin. Så fin det går utan
stora utgifter. Lite ont om kosingen nu....
Vitt och fint ska det bli. Har ju faktiskt förutsättningarna för ett trivsamt utrymme.
Hängstolen ska nog flyttas så jag kan sätta en fin hylla på väggen till fikan
som gärna får finnas med när jag äntrar denna näthistoria.
Livrädd varje gång att jag ska braka ner i betongen!
Fina vita & blå, lite glasverandaromantiska dynorna i rottinggruppen var årets trivselfaktorinköp.
Nu ska jag måla.
Det blir blåvitt alltså!

1 kommentar:

  1. Låter härligt! med att måla vitt och få lite blå-vit- känsla. Hej dig.

    SvaraRadera